Drömmar om kökshänget

Är trött som ett jävla helvete, orkar inte ens summera helgen när Nicko och Viggan var här. Det tar jag och summerar en annan dag, då orken finns. Men förjävla kul var det.

Idag har jag hållt igång hela dagen. Jag har sprungit, handlat, tvättat, fikat med fina vänner, och simmat med Therese. Sjukt viktiga grejer, och sjukt härliga aktiviteter.

Fikats samtalsämnen var verkligen helt underbara och vilda, och det för mig in på detta blogginläggets viktigaste punkt. Nämligen på hur mycket jag älskar känslan som infinner sig när man prata om just helt sjuka grejer, och man skrattar så tårarna rinner, blir hög på kaffe, eller lagar mat och dricker utsökt vin.
Sånt ÄLSKAR jag.
   Älskar dessutom att kolla på sådanna mysprogram där kändisar trögar omkring hemma hos varandra och lagar mat på ett öppet och "männskligt" sätt. Typ som Pluras kök (som jag precis såg för första gången. Varför har jag inte kollat på det tidigare?) Fan vad mysigt sådannt är. Så härligt att se Plura strosa omkring och röka inomhus i sitt underbara kök. Det är precis sådant kök jag drömmer om att ha när jag är 30 +. HELT SERIÖST! Vill sitta och löka där med en vän likt Fredrik Wikingsson och skratta på det där sättet som jag bara gör när jag är kaffe-full med Dajla.
Ja herregud vad jag längtar.
   Förvisso fick jag kanske lite mersmak av den känslan i fredags och lördags då vi festade i mitt kök ihop med Markus, drack vin/kaffe lyssnade på Roxanne låten, och slutligen var helt fashinerade av en ful affisch över oljeplattformar i Europa. 
  
Då ville jag aldrig att kvällen skulle ta slut. Då var jag verkligen nöjd. Så NÖJD. Men jag får väl vänta några år till innan jag verkligen alltid känner den där "kökshängs känslan" varje kväll. För just nu vill jag bara skruva fram tiden två år, då jag bestämt mig för att lämna denna lilla korridoren och skaffa en egen lägenhet med KÖK. EGET KÖK I STAN! Helvete vad jag längtar...

Ja då vet ni vad jag drömmer om...ett kök. Med Lp-skivor på väggarna.
Nu ska jag minnsan göra mig redo för sängen, och avrunda kvällen med lite pluras kök..heheh



(enmoviebox.blogg.se)
Mitt drömkök, och mitt drömhäng. Dajla saknas dock...
 


Kommentarer
Postat av: dajla

jag skrattade högt till det här. vet precis vad du menar, och jag älskar det! åh fanny, jag vill också sitta i ditt kök och vara hög på livet. haha fan hatar när folk säger så "hög på livet"..

2011-09-17 @ 01:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0