14 februari

Idag är det den 15 februari, igår var det den 14 februari. Datumet som jag alltid hatat "alla hjärtans dag".
Dagen då man får veta att man är älskad eller inte, om man är ful eller snygg. Om man är populär eller inte.
Dagen då man samlar på rosor och kort av sina lovers och älskade.
Men vet ni vad, det sket jag fullkommligt i igår, alltså hela "ååh vi är lovers" grejen.
För jag har aldrig firat alla hjärtans dag seriöst, och kommer aldrig göra det heller.
Ska man visa att man tycker om varandra, och sina medmänniskor en gång om året eller? Fan heller, då överraskar jag heller mina käraste andra dagar på året.

Hursomhelst, så umgicks jag med Rick endå, och det råkade vara alla hjärtans dag. (Eller det är väll den enda dagen det nästan är konstigt att inte umgås om man kan, så därför umgicks vi).
Vi lagade mat (eller rick lagade), lövbiffsrolader i vitlökssmör, vitlöksbröd, potatisbollar och rödvinssås. Så jävla snuskigt gott var det!

Sen tog vi våra feta arslen till Sara som precis kommit hem från USA, och träffade upp Emelie och Lisa.
Resten av kvällen spenderades med te, en konstigt musikalfilm med Johnny Depp, som styckade folk och gjorde pajer av dem, och gelehallon.
Fint var det med andra ord. Jag är så glad att jag har så fina vänner, och en så fin pojkvän.

Några andra fina vänner har inatt lämnat Sverige, och kommer vara borta i 3 månader. <3 Jag tänker på er, hoppas ni får kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0