Living the perfect christmas dream

Och så var julafton över det var ju skönt.

Får sån ångest av all jävla kommersiell jippo och trams. "Living the perfect christmas". Seriöst, de som lyckas med "the perfect christmas" skäms jag lite över. Inte över att man äter god mat och umgås med familj. Utan dem som gnäller över julklapparna, skryter med julklapparna klagar på att dem inte fick rätt saker. FY!

Skuldkänslor blomstrar i form av att man måste göra en jävla dag perfekt. "Alla ska med". Du får inte gräva ner dig i sängen och pilla i navlen och käka lösgodis. NÄ.

Skäms åt samhällets vägnar ibland, åt just det faktumet att man utsluter så många människor en gång om året, och att man verkligen spottar de ensamma/hemlösa osv i ansiktet. "Du är fattig" "Du är ful och ensam". FY FAN.

Nä tacka vet jag påsk, eller halloween. Lika mycket kommiseriellt trams som julen. Men inte lika mycket spottande i ansiktet på "förlorarna".


Nu ska jag bädda ner mig i sängen och sova, och sen i morgon ska jag träffa en massa trevliga och efterlängtade människor.Har visserligen inte haft en dålig jul, för jag har ändå spenderat den med min familj, och vi byter knappt julklappar längre. Men skuldkänslorna för andras vägnar gör att jag skäms över mig själv. Tur att jag fick en get i afrika som julklapp.

GODNATT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0