Jag är kär i den här stan

Nu är jag tillbaka i fina Västerås igen, och vårsolen har redan börjat övergå till sommarsol. Det känns.
Så igår när jag var tillbaka traskade jag hem och dumpade min saker, och sedan mötte jag upp Linette.
Obsavera att jag egentligen inte mötte upp Linette, som i att jag gick, utan jag cyklade!
Jag har inte cyklat på min cykel, sen i vintras, och som ni vet är det jag som är "cykelkvinnan". Så att får cykla runt var en riktigt skön känsla.

Det bästa på gårdagen var iofs inte mitt cyklande (även fast det toppade listan), utan det bästa på dagen var volleybollspelandet på lögarängen.
Jag och Linette körde igång och bollade lite, och sen kom två indier (förmodligen utbytesstudenter), som frågade om vi skulle köra en match, vilket vi sen gjorde. Det var helt okej spelande, och vi krossade dem med våra servar, och smaschar. FINT alltså.

Men alltså jag finner fortfarande inte ord på hur underbart det var, stället har 4 stycken beachplaner (som vår tränare har satt upp) som ligger precis vid vattnet. Runtomkring ligger hamnen, och en stor gräsplätt där alla människor hänger, solar, spelar fotboll på och dricker alkohol.

Alltså, jag är fortfarande hög på sommarkänslan som spred sig på lögarängen.
Nu ska jag dock klä mig och dra på stan och handla solglasögon och mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0