Are u ready to get drunk?

Trött och lagom seg skulle jag gå in i mitt hus.
Då möts jag av min utbytesstudents granne , som står ute och röker.
Jag hälsar glatt, och fokuserar på att ta mig in i huset.
Då får jag den spontana frågan "Heey we're having a dinner in the kitchen, do you want to join ous?".
Min spontana tanke är "Jaha ja, om alla i korridoren ska ha fest, bör jag väll vara med för att inte vara en enstörning". Så självklart så svarade jag med "aaa yeaah sure"
Min granne blev då riktigt exalterad, men jag tänkte inte mycket på det. Gick till köket för att dumpa min filmjölk, och bröd, då jag ,möts av en annan utbytesstudenten, samt ett kök i total kaos.

Där någonstans inser jag att "faan jag orkar inte vara social med helt nya människor, prata engelska och göra mig till, inte nu, inte i detta skabbiga läge"

Så det jag gör är att jag flyr till mitt rum. Väntar på att min granne ska knacka på, vilket han självklar gör.
Ville döda mig själv när han ba " aaah are u ready", (och så tror jag han sa "are u ready to get drunk", men jag är inte säker)

Hur ful känner man sig inte när man ba "Aaah sorry I have to study, but mabe some other time".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0