Du är snart där!

Fick precis en insikt. Jag kom precis på vilken låt jag vill att det ska spelas på min begravning. Nämligen en av låtarna från Håkan Hellströms senaste album, "Du är snart där" heter låten.
Tänk om man kunde få se sin egen begravning, tänk er liksom att få höra denna magnefika låt tillägnad till ens nära och kära. Fy fan alltså. Jag börjar nästan lipa varje gång jag hör låten.

Lyssna, och förundras. Visst får den en att vilja leva sådär galet och underbart, som man bara gör på sommarlovets längsta dagar?


"Fortsätt när de lynchat sista hoppet
Fortsätt när allt du levt för räknats ut som ett skämt
Där under träden, bakom stängslet
Finns en stig för dig, fortsätt
När du blir gammal
Och när du somnar"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0