Tänt vare här!

När jag satt och pluggade för ett tag sen idag kände jag att det det luktade bränt.
Först tänkte jag att det säkerligen bara var min granne som rökte, eftersom han brukar röka i sin lägenhet. (Ibland kan det nämligen lukta lite rök i min lägenhet, när han röker eftersom luftventilen mellan våra lägenheter är cp)

Hursomhelst, efter ett tag blev jag värsta nojjiga och började fundera på om det kanske brann i hans lägenhet . (Eftersom det snarare började lukta mer brandrök än cigg) Han har nämligen råkat glömma sin kokplatta på en annan gång när han inte var hemma och då hade brandalarmet gått, så de som bodde här då var tvugna att bryta sig in och släcka det. (En av grannarna som bott här länge har berättat detta för mig, och min granne använder aldrig köket utan lagar mat på något annat vis i sin lägenhet tydlig bör poängteras)

Efter ett tag fick jag nog och gick ut i köket, och då såg jag att min granne höll på och fixa med att öppna fönstret och så. jag frågade vad som hade hänt, och tydligen så hade någon glömt en platta på. Som tur var hade min granne kommit i tid och lyckats att lösa situationen. Men endå...det luktar fortfarande piss äckligt i lägenhetn trotts att jag har doftljus och saker tända. Men nää nä man kan inte få allt.

Nu ska jag snart bädda ner mig igen och kolla på tv. I morgon taggar jag för mer kurslitteratur läsning, denna gången på 200 sidor tills nästa fredag och på engelska!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0