Fjärren?!!

K: Har du hittat fjärrkontrollen ännu?
Jag: Nee jag har inte letat ännu.
K: Nää men snääälla Fanny gör det då.
M: Ja preics, det är viktigt så vi har den.

Nu tänker ni, Tv, jaha ja fjärrkontroll, ja men det är givet att man behöver en sånn.
Ja mamma har tagit min tv med till Halmstad, givet att då är det ju viktigt med fjärrkontroll.
Jaha och mamma vägrar att leta på mitt rum, jaha men gulligt att hon inte rotar och ger mig space.

Svar på tal:
Det är ju så att mamma själv tog bort Tv:n från mitt rum, då jag var ovetandes.
Jaha ja...aa...fjärren tar man inte med sig då eller?
Man letar inte efter den då eller?
Jaha och fjärren den går till Tv:n eller? NEJ
Fjärren går till dvd/vhs spelaren...jaha ja nymoderniteter då förståss?

Tillbaka på 90-talet igen, mamma kollar på VHS eller DvD fan vet jag?
Mamma kollar aldrig på film?
Sen när rotade min mamma inte runt på mitt rum, och sen när låginte den fjärren på spelarn undrar då jag.

Mamma kanske har tagit med sig den ovetandes, i vilket fall som helst ska det letas i fem minuter innan jag ska sova. Den kommer inte hittas.

Slutsats: Det kommer bli en massa gnäll i morgon bitti på mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0