Allt du inte visste om sveriges försvar...

Jag vet saker som att:

Ett annat ord för Sveriges försvar är : Sveriges Insatsorganisation

Försvaret är uppdelat i: Armén (hemvärnet 85 dagars utbildning så är du där), Marinen, och flygvapnet.

vi har 35 olika förband i Sverige.
Det finns stående = heltidsanställda snubbar, kontraktsförband=halvtid förband...

Vi har 19 frivilliga förvsarsorganisationer i Sverige.

Vi omsätter 35 miljarder per år i försvaret, och vi rekryterar cirka 4 000- 5 000 soldater per år.

Det skulle vara "bra" om vi sammarbetade med Norden.
Men mindre bra på så vis för att "det motverar ambitionen om en politisk handling-frihet"...(ja förklara det)

-------------------------------------------
Detta kan alltså jag, onödig jävla skit. vad förväntas av mig i morgon, varför kommer jag falla på mållinjen. VARFÖR?!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0