Tandkräm för barn är jävulens påfund!

En sista uppdatering innan jag reser vidare:

Har precis borstat tänderna. Med den rosa barntandkrämen med krokodilen på framsidan.
INTE OKEJ.

Familjen har gett sig iväg på annat håll och tog med sig den enda acceptabla tandkrämen, och kunde alltså inte få för sig att medela mig med "vi tar med oss tandkrämen bara så du är medveten om att du har två val!"

1. Val nummer ett: Borsta med barntandkrämen som är rekomenderad för barn under 6 år. VARFÖR HAR VI DETTA ENS HEMMA?? Den smakar äckel, och man känner sig inte ens ren i munnen efteråt utan snarare ofräschare.

2. Val nummer två: Strunta i att borsta tänderna? (INTE OKEJ)


Jag fick alltså borsta tänderna med äckeltandkrämen, ska som kompensation ta ett laktrisk tuggumi från extra, och när moder ska jag försöka kirra någon form av vanligt tuggumi.
Hmm känner att jag är bitter nu, men detta är INTE okej. Dessutom så ställer jag mig även frågan varför vi inte har tandkräm på laget? Och varför har vi barntandkräm!??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0