En plåjjig eller en lojj grej?

Har verkligen ingenting kul att berätta, inget sånt man kan små fnissa åt eller ge en funderare.
Jag njuter av min ledighet tills veckan är slut, hänger i Åbroparken varje dag. Äter glass, äter jordgubbar, äter mackor och dylikt. Jag äter helt enkelt, solar, lyssnar på musik, och umgås med gott folk helt enkelt.

Fick dessutom höra ett riktigt töntigt uttryck idag med "plåjigt" istället för ordet spexigt/galet/töntigt/lajj använd vad du vill, men plåjigt känndes lite väl. I just det sammanhanget som jag hörde det i kan jag även hålla med min skånsktalande Kärre att där hade ordet LOJJ varit acceptabelt. Fast bara i det sammanhanget, ordte Lajj är för fint för att sjunka så lågt.

Ordet lajj är förövrigt underskattat.


Kommentarer
Postat av: Kesak

Lajj är för dom som inte försöker nå toppen...

2010-07-09 @ 14:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0