Att vara hundvakt

Yoo!
Sitter för tillfälligt vid dartorn och lyssnar på musik. Modern är på någon sammankommst någonannanstans, och här sitter alltså jag och är "hundvakt".
Det är ju "verkligen" ansträngande att vara hundvakt, då jag och Mälh har kunnat göra det mesta vi vill endå. Under dagen har vi shoppat, (jag köpte underkläder för över 800 spänn? det kostar på sig när man har mongostorlek?)
ätit äckligt god glass, gått ut med hundarna, och brännt sönder en kastrull med curry. Med andra ord det har varit en superb dag som hundvakt.

Hehehe aja...hundarna sköter sig själv, de springer nämligen lösa i trädgården och lever livet. Självfallet skäller de ju och håller på om de gått förbi "tursiter" och liknande. (Det är ju ganska givet att de "vaktar" sitt revi). Men trotts det verkar inte folk ha alla hästar hemma i stallet? Hur tänker personerna, som stannar med sina egna hundar utanför vår inhägnad och råglor, medans våra hundar skäller som galningar. Jag bara undrar vad de vill uppnå? Och sen när jag kommer ut för att checka läget, ja men då är det dags för Husse Matte och lilla Fido att gå vidare.  Moget.

Aja, nu ska jag kolla på tv/film eller liknande och äta äckligt god glass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0