Livet

Hej.
Vart i skolan idag som vanligt, och neutralt som vanligt ungefär.
Satt och funderade när jag cyklade på små saker som gör livet jobbigt och irreterande, men även på små saker som gör livet liiiite härligare för några sekunder.
Så varför inte lägga korten på bordet och visa vad för meningslösa saker som jag stör mig på och gillar starkt:


Små irreterande saker i vardagen.

Papercuts. (Det gör så sjukt ont när det sker och det är så litet och obefentligt sår som svider)
Slå i tårna i tröskeln
När man cyklat halvvägs på väg till något, och inser att man glömt något jätte viktigt och måste cykla tillbaka.
När man inte hinner i tid och kommer försent. (Jag hatar det verkligen, tycker det är sjukt respektlös att låta folk vänta eller inte minst avbryta folk i stora sammanhang)
När någon i familjen har lämnat "slemmet" av mjölken kvar i kylskåpet och det bara är ca 5 droppar kvar i paketet. (HATAR DET, speciellt när man kommit på att det var en själv...)


Små saker som gör vardagen lite bättre.

Duscha i varmt vatten i evigheter när man fryser.
Ge folk spontana och seriösa komplimanger, och de uppskattar det.
(När jag ge komplimanger menar jag alltid det jag säger, och det är så kul att kunna göra någon glad)
Känslan när man lämnar in en inlämmning, eller har gjort ett prov. (Lättnad)
Dagar då håret är perfekt
Sjunga med som fan till i en låt i sin ensamthet som man verkligen tycker om
. (Gäller även i duschen)
Att hitta 20-50 kr i fickan, som man hade glömt att man hade.
Skämma ut sig på ett roligt vis
(Då ska det inte vara något hemskt, utan det ska vara saker som när man snubblar i trappan eller råkar säga någon lam kommentar lite för högt)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0