rökare

Visst okej jag sa att jag skulle gå...men jag kom på att jag lovade mig själv att lägga upp ett inlägg till alla rökare.
Okej...inte för att rökning är något jag överhuvudtaget stödjer, det är sjukt onödigt att döda sig själv, med något som både är äckligt, gör att man åldras i förtid och gör att man får äckel tänder.
Men något som jag inte kan rå för att jag tycker är attraktivt är när somliga killar röker, de där "mystiska killarna".
Killarna som ser så små och oskyldiga ut, som tar upp en cigg och ser helt djupa och sentimentala ut.
De som ser lite hatiska ut mot hela världen, som på något vis säger "jagbryrmigfaninteomattjagdör".
Musikerna, kulturknuttarna i kortklippt vattenkammat hår med fluga kavaj och kängor, med ciggen i handen....det är något vist med dem.

Sen finns de dem som röker på "fel" sätt, de som börjar röka när de är 15 bast och tror att de är extremt tuffa...de är faktiskt på "kulturknuttar" som röker och "de cooola grabbarna" som röker.
Jag har själv aldrig rökt, aldrig ens testat att ha en cigg i min mun, och jag kommer förhoppningsvis aldrig göra det heller.
Rökning borde dessutom förbjudas på ännu fler håll och kanter, men i och med att jag diggar killarna som har det och röker går jag emot mig själv. Jag vet att jag är konstigt, men ÄH.
Ert val...jag är i alla fall inte rökare!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0