Dag 9 - Min tro (jävligt likt en inlämmning)

Idag ska jag skriva om något som jag inte tror, på dvs på tron.
Enda sedan jag var kanske 5 år så har jag trott på att det inte finns någon gud i någon form.
Jag tror inte att det är någon högre makt som styr över oss, och som vi måste dyrka för att vi ska fullkommligt liv. För mig finns det ínget liv efter döden, jag ser bara ett mörker och ett ingenting. Så varför ska man då försöka leva efter regler som gör livet svårare, och förakta somliga för att det är inte "rätt" för att det inte är hetrosexuella, eller dricker för mycket alkohol.

Eftersom alla i min familj är ateister, och de allra i min släkt också har det inte varit något konstigt för mig att bara "go with the flow". Min pappa är väldigt påläst om bibeln (Theese jag skrev RÄTT ) och har därmed kunnat förklara och refarera vad gäller hur motsägelse fullt de mesta är i bibeln och tolkningar som folk gör av den.
Därför är jag varken döpt eller konfimerad, för att jag valt det själv.

Jag har några nära vänner som är kristna, och har andra religioner men jag respekterar dem endå, och jag vill inte håna någon för vad dem tror på. För jag tror faktiskt att om man tror på något så gör det livet lättare att leva.

Så vad tror jag på? Jag tror inte på någon makt, jag tror snarare på att alla våra handlingar leder till något, och på att drömma. Tänk på allt du gör leder till det den du är idag, och hur ditt liv är. Jag tror på "strömmen av handling" som Charon pratar om, och på att om man vill något otroligt mycket (som är reaistiskt) så kan det slå in. Det vet jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0