Dag 8 - Ett ögonblick

Tänkte fortsätta på att skriva enligt mallen med de olika tema dagarna. Här får ni ett ögonblick ur mitt liv:

Någon gång under vt 2010.
En lagom stressig skoldag i 3an hade jag och Lina lunchrast eller håltimme.
Vi var påväg ner till Ugglan från övervåningen där våra skåp var.
Jag går brevid Lina ner för stentrappan och Lina går glatt nerför trappan med mig iförd sina dö snygga Martens kängor.
Då plötsligt gick allt jävligt fort, men på något konstigt sätt så råkar Lina kliva snett och ramlar i trappan. Hon får tag i räcket men tappar greppet och därefter så rullar hon tre trappsteg ner på sidan. Alltså verkligen rullar! Så som man gör när man rullar ner för en backe. Därefter får hon tag i räcket och både jag och hon har ögon stor som Ufon.

Jag minns inte riktigt vad vi sa eller gjorde med vi sa väll något med "Men shiiit!" och jag frågade hur det gick osv. Sen började vi asskratta i verkligen en kvart, för det där fallet var verkligen det fulaste jag någonsin sett i hela mitt liv. Lina skadade ju inte sig, men det kunde ju verkligen gå åt helvete. Men om vi tänker på fulheten med själva fallet och helheten så är detta verkligen askul!

Denna skoldagen glömmer jag aldrig, och ibland fnissar jag riktigt högt när jag tänker på det. Tack Lina för ett jävligt gott skratt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0