dag 5 - Vad är kärlek

Deep talk kvällen till ära. (Kan inte de roliga sakerna att skriva om komma snart?)

Så vad är kärlek enligt mig?
För mig är kärlek i sig en känsla som nästan är omöjlig att beskriva. Det är att tycka om något så innerligt mycket att det skänker en livsglädje. Kärlek är inte kortvarigt.
Kärlek handlar inte bara om att vara kär och att älska en person, sin älskade. Kärlek kan handla om saker som ger en livsglädje som t.ex. musik, en idrott eller liknande.

För mig är det min familj som skänker mig livsglädje, och därmed älskar jag dem. Samma sak gället det musik, jag kan inte leva utan musik, eller utan volleyboll (just nu är det så i alla fall)

Samma sak gäller mina vänner, det finns somliga vännern som betyder lite mer än andra, och det är alltså sådanna man älskar och ger en livsglädje.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0