Dag 15 - Mina drömmar

Jag är kanske en ganska tråkig person, men jag har slutat att drömma att jag ska bli volleybollproffs eller bli jävligt bra på gitarr och bli artist.
   Från det att jag var 15 så har jag drömt om att komma från Värnamo och börja plugga på högskolan och få en ny början, och kanske träffa kärleken. Så när jag slutade gymnasiet så var det första jag gjorde att flytta till Västerås för att plugga, och sen så träffade jag ju kärleken.
   Det är ganska sjukt egentligen men ibland drömmer jag och målinriktar jag mig så sjukt mycket på saker och ting att de går i uppfyllelse. Egentligen var ju denna "drömmen" ganska realistisk, men jag nöjjer mig med det.

Mina drömmar och mål för framtiden är att klara min utbildning, och välja boendeplats. Helst av allt vill jag flytta till skåne, men i annat fall kanske jag blir kvar här i Västerås om jag får jobb här.
   Jag drömmer om att få ett bra och fast jobb där jag får jobba med gruppdynamik, eller liknanade inom en arbetsplats. Vad det är för slags jobb får tiden utvisa.
  Utöver det drömmer jag om en stabil framtid, att skaffa en riktigt fin bostadsrätt, jobba mig uppåt, och så småningom skaffa familj.

Svårare än så är det inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0