dag 11 - Mina syskon

Dags att berätta om mina syskon då alltså.
I min familj är vi tre barn och jag har alltså två äldre storebröder.
Min äldsta bror  S. är 26 och bor och jobbar i Göteborg, och min näst äldsta bror E. är 23 och bor kvar i stan där han jobbar.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om mina bröder, mer än att jag älskar dem väldigt mycket. Trotts att vi inte träffas så mycket och inte hör av varandra varje månad så vet jag ändå alltid vart jag har dem. Våran relation förändras liksom inte speciellt mycket, och vi är vana vid att ha varandra på distans.  Jag och mina syskon är väll ganska lika utseendemässigt då vi alla är blonda och blåögda. Många gånger har folk tagit S. och E. för tvillingar.
Men trotts våra likheter finns det endå skillnader i personligheterna.

Alla vi syskon är lika på olika sätt och fronter gällande känslor och beteenden, någon kan vara mer "tuff" medans de andra är känslosamma och den ena kan vara bra att prata med i jobbiga situationer, medans en annan kan vara rolig att spontant umgås med.

Det jag dock med säkerhet vet att vi syskon har gemensamt är framförallt vårt sinne för humor då vi alla oftast kan driva med varandra på samma nivå och även skrattar åt samma saker. Vi har oftast samma åsikter om saker och ting i allmänhet, så vi brukar liksom aldrig tjafsa om politik eller sånnt eftersom vi har ungefär samma åsikter. Samma sak är det med musiken eftersom vi alla tycker om musik väldigt mycket framförallt jag och S. Vi är ju uppväxta med en musikgalen pappa så det har jag smittat av sig, sen med tiden har vi lyckats att gå åt olika håll vad gäller musik då S. är mer intresserad av rock E. av svensk hipphop (som jag också gillar) och jag elektro och indie.
Sen är det ju så att jag vet att jag har påverkats av mina bröder enormt mycket vad gäller musiken eftersom de har fått att börja gilla viss musik som t.ex. Bob hund, timbuktu, arctic monkeys osv.


Hursomhelst en snabb sammanfattning av detta är att jag älskar mina bröder, och det viktigaste är att jag vet att vi har varandra. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0