Sammanfattning av dagen

Hej hej.
Kom precis hem, har nämligen varit iväg på upprop hela dagen idag och träffat min klass osv.
Orkar inte berätta och redogöra en massa över det just nu. Är helt mentalt slut i huvudet.
293838 grejer ska jag komma ihåg och lära mig, vilket knappt går då man glömt hälften.
   Klassen består av kanske 30 pers, mestadels bara av tjejer och de övriga 6 är killar. Men det verkar vara gott folk i alla fall. Har snackat med så många jag hunnit med, och de jag pratat med har varit trevliga och så.
   De flesta i min klass är härifrån eller bor i närheten, typ köping, stockholm, eller liknande. Så när man säger att man kommer från småland verkar alla tycka att det är skitspännande, och tror typ att man bor på världens ände. Trotts att jag tycker att alla pratar exakt likadant så kommer de alla från olika håll, så när de då frågar vart jag kommer ifrån säger de alltid "jaahaa men du ee från Småland, de hörs ju på din dialekt". Medans man själv tycker att alla prata typ norrländska.
   Jag måste ju även säga att det är ganska skönt att slippa och höra på småländskan 24/7. Visserligen är väll dialketen här uppe lite gnällig, men det har jag helt slutat att tänka på efter denna dagen. Så att ja, med tanke på att jag nästan tänker med "gnälldialekten", så skulle jag inte bli förvånad om jag låter något gnälligare när jag är tillbaka i Värnamo igen. Haha.

Aja, ikväll var det något jippo på gång men jag pallar inte att vara med på det pga mensvärk och allmän förvirring. Jag vet allvarligt talat inte vart vi skulle ses eller något, så att ja..
I morgon kör i alla fall festerna och de igång och håller på i 2 veckor framöver så då jävla kör vi in i kaklet.
Denna kvällen får istället bli min "chilldag", jag ska försöka leta efter litteratur, få fram mitt schema osv.

Men nu ska jag försöka få hjälp med att förstå hur man hittar schema osv. Great.
Hörs framöver


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0