rundtur i staden

Hej gott folk.
Kom nyligen hem, har nämligen varit med Linette hela dagen.
Nu vet jag det mesta jag behöver veta om staden faktiskt, som vart skolan ligger, vart jag ska vara på måndag, vart matbutikerna ligger, vart stationen ligger, vart jag kan jogga, och hur jag hittar hem. (Visste ju inte det innan...)
   Man kan alltså säga att jag har någorlunda koll på city nu i alla fall och I like alot, verkligen. Staden är fin och tillräckligt stor, och utbudet av butiker och allt är verkligen perfekt. Att trivas här lär inte bli några större problem.

   För övrigt så har jag träffat en av mina grannar, Arrash eller något i den stilen hette han. Han var jättetrevlig och berättade lite systemet i köket och så. Dock var min engelska lite knacklig i början, men det släppte efter ett tag. Så det känns skönt att ha träffat någon av grannarna (han är nämligen den enda som jag sett hitills), men jag lär förhoppningvis träffa några av de andra i morgon.

I morgon ska jag fixa det sista i lägenheten, städa och handla lite, sen får vi väll se om jag joggar eller om jag cyklar runt lite i stan.

Nu ska jag chilla biffen kolla på Tv och så, har nämligen jävulsk huvudvärk. Hade ju suttit fint att bli sjuk nu, VERKLIGEN.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0