Att bli dumförklarad

Idag har jag varit duktig minsann.
Har varit nere på stan och fixat saker på banken, som kontouppgifter med csn, och fått hjälp med att skicka pengarna till en snubbe. CHECK CHECK! Känslan av att kunna stryka dessa ångestladdade saker gör mig otroligt lugn. Det sista jag ska fixa idag är att ringa till mitt hyresbolaget, och sen behöver jag inte lyfta på röven förens den 23. Gott!

För att dock tilläga något, så var jag även på expert idag och skulle kolla lite med mobiltbredband och grejja, och precis som jag trodde så blev jag nästintill dumförklarad. Han som skulle hjälpa mig fattade inte mina formuleringar, och förstod inte hur läget var. Istället börjar han babbla om urkundsförsfalskning trotts att jag fattade det han precis sagt.
Senaste gången jag blev "dumförklarad" var då jag ringde till ett ställe i Västerås, då fattade de ju inte vad jag sa pga att jag pratar småländska, så det är ifos förstårligt. Men i detta fallet, i min egna stad så förstår de inte vad jag säger. Vad kan detta nu bero på? Jo, jag är hes som aldrig förr, och låter med andra ord som en sönderknarkad tonårskille i målbrottet.
Så egentligen är det väll helt okej att jag och expediten missförstod varandra?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0